Provizórium, ktoré bude mať čoskoro od svojho zavedenia 13 výročie.

Obrázok k článku Provizórium, ktoré bude mať čoskoro od svojho zavedenia 13 výročie.

Provizórium, ktoré bude mať čoskoro od svojho zavedenia 13 výročie. Písal sa 26. jún 2009 a cestu prvej triedy medzi Strečnom a Vrútkami dali na jej dvoch úsekoch do užívania v trojpruhovom jazdnom profile. Od Dubnej skaly smerujú tri jazdné pruhy do Žiliny. Dva jazdné pruhy v smere do Žiliny v dĺžke cca 2, 5 km a jeden v smere do Vrútok V opačnom smere začínajú tri jazdné pruhy od hradu Strečno v smere do Vrútok. Dva jazdné pruhy v smere do Vrútok v dĺžke cca 4 km a jeden v smere do Žiliny. Pôvodné dva jazdné pruhy zostali len v strednej časti cesty I/18. Keď v roku 2009 cestári upravovali cestu I/18 medzi Strečnom a Dubnou skalou na komunikáciu s trojpruhovými úsekmi, trvalo to približne mesiac.Úprava obsahovala položenie nového asfaltového koberca, premaľovanie jazdných pruhov a nové dopravné značenie. Kompletné úpravy cesty vtedy stáli 3.319 mil. €. „Túto stavbu považujem za provizórium. Zvýši priepustnosť tohto, z bezpečnostného hľadiska asi najhoršieho úseku na Slovensku. Samozrejme, stále zostáva našou veľkou výzvou dobudovať diaľničný úsek D1 Hričovské Podhradie - Dubná Skala.” „ Keď bude hotový, až potom sa vyriešia problémy na tomto úseku, povedal vtedajší minister dopravy Ľubomír Vážny. Bolo aj pár pokusov pre zrušenie premávky v trojpruhoch, ale ani jeden nebol úspešný. V roku 2017 bola kvôli plánovanému zrušeniu trojpruhov vykonaná rozsiahla analýza z pohľadu plynulosti, bezpečnosti a rýchlosti dopravy. Ministerstvo dopravy nakoniec trojpruhy nezrušilo. V roku 2018 prišla ďalšia iniciatíva od polície. Polícia navrhla, aby sa cesta vrátila do dvoch jazdných pruhov a jeden zvyšný ostane pre záchranárov, pretože počas existencie trojpruhu sa ukázalo, že je problémom záchranných zložiek dostať sa na miesto akejkoľvek udalosti na tomto úseku cesty. Ani z tohto návrhu na nové usporiadanie dopravy v tomto úseku cesty I/18 nakoniec nič nebolo. Vízia vtedajšieho ministra dopravy, teda zostala aj v roku 2022 nenaplnená a táto provizórna úprava je, aj naďalej v platnosti, pretože nie je stály dokončený úsek D1 Lietavská Lúčka-Dubná skala s tunelom Višňové! Aký je váš motoristický pohľad na tieto trojpruhy v úseku Dubná skala-Strečno?

Viac info: Príspevok na FB Akojenatomstrečno